Shanna in the USA!

Thanksgiving.

Hello (:

Ben ik alweer met een nieuwe blog, aangezien ik in mijn vorige blog gezegd heb dat ik gelijk na mijn thanksgiving break weer een blog zou schrijven, en daar hou ik me ook aan (:

De eerste zaterdag van de vakantie heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij de college in Panama city samen met mijn deense vriendin Mie ( die ook een exchange student is, voor als ik dat nog niet verteld heb). In de ochtend hebben we geholpen bij een renners wedstrijd, waarbij we aan de kant lijn stonden water uit delen aan de renners. En in de avond hebben we geholpen bij een BBQ meat contest. Hierbij mochten wij met de juryleden in een kamer zitten en de punten van de juryleden bij elkaar optellen, terwijl zij het vlees aan het proeven waren en natuurlijk krijgen wij ook wat :)))).

Tijdens de vakantie kwam de zus van Anneke en haar 3 kinderen van 1,5, en 9 te logeren bij ons thuis. Dus elke dag wat rondhangen met de kinderen en leuke dingen doen maar verder niet veel bijzonders gedaan. Ben samen met Anneke bijna elke dag naar de sportschool geweest en de woensdag avond had ik een fundraiser van softbal. Dit houd in dat we naar een supermarkt gingen en de boodschappen van mensen inpakten om zo tips te ontvangen en dat geld gaat naar nieuw material voor de softbal veld.

Donderdag was het dan eindelijk thanksgving, na elke dag wat dingen gebakken te hebben en voorbereidingen, kon ik eindelijk ervaring wat deze dag inhoud. ' S ochtends begonnen we met de turkey stuffing etc. Dit betekende dat we stuffing(dit is allemaal groenten en gehakt etc) in de turkey propte zodat het mooi dik en rond werd. Wanneer dat klaar was ging de turkey de oven in voor 6 uur... Rond 3 uur was al het eten klaar en konden we aan tafel. Mijn hostdad begon met een gebed waarin hij alles zei waar hij dankbaar voor was(family etc. en het eten). Ik heb gehoord dat veel families ook een rondje om de tafel doen en iedereen laten zeggen waar ze dankbaar voor zijn, maar dat deden wij niet. Toen konden we beginnen met het eten, wat veeeeeeel te veeel was maar daar draait het hele thanksgiving om. ETAAAH.. (: Geen idee hoe je alle gerechten noemt die er bij ons op tafel stonden, maar we hadden aardappel puree, sweet potatoes(ook in een soort van puree), er was ook iets met groene boontjes en vlees, en dan de stuffing uit de turkey, de turkey zelf en nog wat dingentjes maar dat kan ik niet uit leggen. Maar ik heb genoten en daar draait het om :))) Gelukkig hadden wij niet zo'n thanksgiving diner met allemaal cake's en ijs en hielden we het redelijk gezond, wat beter is for the figure rightttttt ?! (aangezien die pondjes hier in Amerika er aan vliegen(no joke)). Na het eten lekker uitbuiken en daarna begon het afwachten voor BLACK FRIDAY (::

Black Friday: is de dag na Thanksgiving maar begint meestal al in de avond op de dag van Thanksgiving zelf. Met black friday hebben alle winkels super grote uitverkoop en acties zoals 50% sale of ze geven giftcards weg etc. Dus om 10 uur gingen Anneke en ik richten pierpark om wat kleding in te slaan. Ik eindigde die nacht om 2 uur met alleen een trui en een shirt van Hollister maar wel spot goedkoop (:De dag erna ben ik opnieuw naar Pierpark gegaan met Sydney ( een vriendin van me) en heb ik nog een vestje gekocht bij hollister, (die ik eerst die nacht nog wou kopen maar het was te druk en ik stond voor een uur in de rij bij de kassa) muts, sjaal en een trui, aangezien het hier dus ook echt wel koud kan worden! Maar het was amazin. Ik wou dat we black friday in Nederland hadden want je kunt alles zo goedkoop krijgen in de winkels dan. Er zijn gewoon mensen die helemaal crazy gaan en 10000 kledingstukken kopen omdat het super goedkoop is. Helaas heb ik geen bitchfights gezien tussen moeders die bijvoorbeeld tegelijk het zelfde kledingstuk pakten, maar dat gebeurt blijkbaar alleen maar in films jammer genoeg haha.

Dat was wel een beetje mijn Thanksgiving break , best wel rustig en heb ook vooral veel uitgerust, zover dat kon met elke ochten de een baby die begon te huilen om 7 uur, maar gelukkig kan ik weer snel in slaap vallen in de ochtend :)

Nu heb ik nog een super leuk nieuwtje, wat eigenlijk meer een leuk nieuwtje is voor mezelf dan voor jullie maar goed. Over 2 weken ga ik met mijn hostfamily, 2 dochters van mijn hostfamily en hun kinderen en mijn vriendin Mie op een cruise naar Mexico en de carribean!!!!!! Heb er zoooo'n zin in en kan niet wachten om te gaan haha, ook al heb ik mijn hele leven gezegd dat ik nooit op een cruise wil en als de dood er voor ben -.- Maar nu ik echt met een cruise ga ben ik toch wel excited! :) We vertrekken december 7 richting Louisiana en daar overnachten we bij 1 van de dochters van mijn hostpartens en de andere dag rijden we verder naar Texas naar de plek waar onze cruise vertrekt en daar ontmoeten we ook de 2 andere dochters want die komen vanuit Indiana. We gaan met een disney cruise en ik slaap samen met Anneke en Mie op een kamer! De cruise is een week en we gaan een dag naar Cozumel en Costa maya in Mexico en naar Grand Cayman Island. Als je niet weet wat het precies is just google de plaatsen en je krijgt genoeg plaatjes! Op de cruise is ook genoeg te doen en we hebben all inclusive dus dat betekent onbeperkt etennnn (notttt good haha). Maar over de cruise horen jullie vast meer na 3 weken wanneer ik weer terug ben!

Aangezien het thanksgiving is geweest en het allemaal draait om being thankfull, wil ik toch even zeggen dat ik heel erg dankbaar ben voor mijn ouders dat zij mij deze kans hebben gegeven en me ook zo veel steunen en er altijd voor me zijn, zonder hun zou ik hier niet eens zijn en had ik niet eens durfen dromen voor een jaar high school in America! Ook wil ik de rest van mijn familie bedanken dat ze me steunen en altijd aan me denken. En natuurlijk niet te vergeten al mijn lieve vrienden die mij, zelfs nu ik aan de andere kant van de wereld ben, nog altijd op de hoogte houden van alles en er altijd voor me zijn en het me ook super erg gunnen. Elke keer als we weer met elkaar spreken is het als vanouds en alsof ik misschien nog maar een week weg ben :) Yo amo a mi familia y amigas <3 (haha spaanse lessen komen van pas ) Love y'all!

Lieeeefss <3

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active