Shanna in the USA!

Living the dream!

Hello,

Aangezien het alweer bijna een maand geleden is dat ik mijn laatste blog heb geschreven, vond ik het wel eens tijd om mijn trouwe lezers op de hoogte te brengen van mijn big adventures in the states!

De afgelopen maand was vrij rustig, behalve dat marching season is begonnen en de band bijna elke zaterdag een competitie heeft waardoor we elke zaterdag ergens anders heen gaan! Aangezien ik een roadie van de band ben, dit betekent dat ik help met de instrumenten in laden etc, ga ik ook mee naar alle competities and bandtrips! Zoals 2 weken geleden hadden ze een competitie in Pensacola en gingen we in bussen naar de competite wat heel gezellig was! Aangekomen laden we alle spullen uit, gaan naar het veld, band treed op en dan laden we snel alle spullen weer in om zo snel mogelijk weer terug te gaan naar het veld om de andere bands te kijken ! (: Morgen vetrek ik met de band voor een weekend naar een Tampa! Dat is een grote stad in Florida en ongeveer 6 uur rijden vanaf Panama city beach! We gaan hierheen omdat de band zondag op een nationale football game mag spelen, dus ik heb het geluk dat ik naar een nationale football game mag kijken en ook nog eens helemaal voorheen! (: Omdat deze wedstrijd pas zondag is gaan we morgen gezellig naar een shopping male te shoppen en zaterdag naar een pretpark. Maar meer hierover volgt allemaal wel in mijn volgende blog.

Vorige week was het bikerweek here in Panama city beach. Dat betekent dat er allemaal bikers vanuit de omgeving maar ook van ver weg naar Panama city beach komen en wat rondtouren etc. Eerst dacht ik ohhh leuk bikerweek... zullen wel allemaal wat van snelle motors zijn, maar daar had ik me toch wat in vergist. Ik heb de gekste motorbikes gezien, van grote groene vlammen tot super fancy harley davidsons! (heit kan wel jaloers worden lol ;p ) En de stereotype bikers waren er natuurlijk ook bij, grote gespierde mannen met tattoo's over hun hele lichaam en baarden haha. Wat me wel opviel is dat de mensen hier geen helm hoeven te dragen wanneer ze een motor rijden, wat natuurlijk veel gevaarlijker is maar het ziet er wel beter uit dan zo'n helm over je hoofd. Maar afgezien van dat draag ik toch liever gewoon een helm voor het geval er eenden in de buurt zijn... (voor de mensen die snappen wat ik bedoel)

Nu ik hier alweer bijna 3 maand ben begin ik steeds meer verschillen op te merken tussen Amerika en Nederland. Zoals vandaag was ik met Anneke en faye (hostsis and mom) in Walmart en we waren gewoon rustig wat aan het rondkijken en er loopt opeens een man voorbij met zijn gezinnetje zegt vriendelijk hello how are u today? Wij natuurlijk antwoorden met hi we're fine, how are u? Zoiets zullen we natuurlijk al niet snel zien in Nederland dat 2 complete vreemdelingen elkaar zullen vragen hoe het met hun gaat.. Maar daarna vroeg hij wat aan mijn host mom over de politiek en toen begonnen ze een heel gesprek, vond ik wel even grappig om te zijn hoe makkelijk en vriendelijk de mensen hier tegen elkaar zijn. De mensen zijn hier ook veel vriendelijker en opener dan in Nederland vind ik, maar ze zijn ook uitbundiger.. De woorden i love you word hier overal gebruikt en word tegen iedereen gezegd en het is normaal als je in de klas zit, en er komt een meisje naar je toe die je totaal niet kent en die zegt: WAUW you are so pretty... uuuuuh thanks. Dat is heel gewoon hier om te doen. Voor mij was dit in het begin wel heel erg wennen, maar ben er nu zo langzamerhand wel aangewend denk ik.

Vorige week zondag heb ik voor het eerst sinds 3 weken weer met mijn ouders geskyped die toen op vakantie waren in Curacoa. De eerste 10 minuten gingen niet zo flexibel als de vorige skype sessies want ik merkte dat vooral mijn fries niet meer zo goed was als in het begin dat ik hier was. Ik begon 3 talen door elkaar te praten, Fries, Engels en Nederlands en mijn zinnen klopten voor geen meter en mijn grammatica was een ramp, wat al een ramp was voordat ik hier kwam, maar nu nog erger.. Dus als er misschien hier en daar wat spellingsfouten zitten of zinnen niet kloppen. Don't blame me haha.

Volgende week heb ik spirit week en homecoming! Dit betekent dat we elke dag een ander thema hebben op school als hoe we verkleed mogen. Maar ik zal daar meer over vertellen en hoe dat allemaal was in mijn volgende blog en dan zal ik ook weer even wat nieuwe foto's posten :)

Ik begin steeds ook meer en meer het gevoel te krijgen dat ik in een hele lange film ben beland en dat er maar geen einde aankomt met alle dingen die ik hier tegen kom en beleef! Afgelopen weekend was ik even te shoppen met een vriendin en toen hebben we samen een shirt gekocht waarop stond 'living the dream'. Toen we wouden afrekenen vroeg de cassiere aan me of ik ook echt mijn droom leefde.. Daar hoefde ik geen seconde over na te denken want natuurlijk ben ik mijn grote droom aan het leven! Met dit verhaaltje wil ik mijn blog maar eens eindigen and how we say it here in Florida; have a nice weekend ya'll !

Lieeeefs!

Reacties

Reacties

Gerard.

keep on dreaming Shanna.

Janet

Geniet ervan meid! voor je het weet is het jaar voorbij! Het klinkt allemaal supee gaaf en hoop dat je de rest van je tijd daar je droom.mag leven! :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active