Shanna in the USA!

Tampa/Homecoming/Halloween.

Hello,

Alweer 3 weken geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven geloof ik. Dur er moet snel maar weer een nieuwe komen.

weekend van 20 oktober : TAMPA!

Om 9 uur vertrokken we richting Tampa met de hele band in 3 grote bussen! 1 grote gezelligheid dus (: Na een bijna 10 uren durende rit, en een paar stops, kwamen we eindelijk aan bij het hotel in Tampa! Snel onze spullen naar de kamers brengen en weer hop in de bus richting the shopping mall. Dit was niet even een shopping mall die we in Nederland hebben, nee GIGANTISCH ohmygod. Als het aan mij en mijn vrienden lag belven we daar gewoon het heel weekend shoppen want na 1 dag ben je daar niet uitgekeken. Ook ben ik die avond voor het eerst in mijn hele leven in een Tiffany's & co store geweest (heaven) maar wel een beetje boven het budget... Na hier 3 uren rondgehuppeld te hebben gingen we weer terug naar het hotel om vervolgens te gaan slapen want we waren allemaal heel erg moe van reis..

De volgende dag gingen we al weer vroeg richting Buschgarden, dit is een heel groot bekend adventure pretpark in Tampa en het was amazing. Ze hadden een stuk of 6/7 achtbanen en we hebben ze natuurlijk allemaal uitgeprobeerd. Zelfs in een achtbanen die in een 90 graden hoek naar beneden ging en dan laten ze je eerst ook nog boven aan even een paar seconden zodat je een goed uitzicht hebt over hoe stijl je naar beneden gaat. Super leuk! haha. Jullie kunnen wel begrijpen dat na zo'n dag rollercoasters mijn stem natuurlijk niet meer hetzelfde was.. Ok was er een soort dierentuin en allemaal dieren over het park verspreid. We hebben olifanten, witte tijgers, panters, neushorns, zebra's ,girafss etc. gezien!

Na deze drukke dag gingen we rond 6 uur weer richting het hotel en je zou denken dat iedereen moe en kapot was na zo'n dag maar iedereen zat nog vol energie. Dus de helft van de groep hadden een poolparty buiten maar daar vond ik het wat te koud voor.. ( Ja ik weet dat ik niet mag klagen vergeleken met Nederland maar het kan hier ook echt wel koud zijn hoor ) Maar ipv een poolparty hadden ik en vriendinnen van mij die dansers zijn in de band een twerk/danceparty in the hotelroom. haha. Hebben heel veel gelachen en ze hebben me even bewezen dat je voor een goed 'feestje' niet altijd naar de club hoeft. lol.

De volgende dag was het dan zover, The reason why we went to Tampa. The NFL GAME! Dit was een nationaal american football game. De stadions waar de games zijn, zijn echt gigantisch zijn nog groter en hoger dan sommige voetball stadions in Nederland. Aangezien ik totaal geen verstand heb van football en niet echt een team had vond ik het vooral interessant om te kijken hoe een paar gespierde mannen op elkaar in springen en beuken haha. Maar het was wel gaaf om dit meetemaken en de spirit van zo'n wedstrijd, daar kunnen onze voetbal supporters nog eens wat van leren. Voordatdat game begint hebben ze allemaal BBQ en kleine feestjes op de parkeerplaats met allemaal muziek en sommige mensen camperen er gewoon een nacht op de parkeerplaats. Één groot feest! (: Nadat de game was afgelopen ging de band spelen in het stadion en toen was het weekend alweer om.. Snel alles inpakken en daar gingen we weer opweg naar Panama city beach, om vervolgens een onvergetelijke homecoming week mee te maken.

23 tot 27 oktober: HOMECOMING WEEK

Waar homecoming week nou allemaal om draait begrijp ik nog steeds niet helemaal. Wat mij verteld is dat heel veel studenten van colleges in die week thuis komen vandaar, homecoming. Voor mij was dit in ieder geval een onvergetelijke week. Elke dag had zijn eigen thema waarin je verkleed kon gaan naar school en elke dag waren er wel weer mensen die van alles uit de kast haalden om er maar zo gek mogelijk uit te zien. De thema's die op mijn school waren zijn: Maandag: pyama day

Dinsdag: tacky nerd/ tourist day.

Woensdag: Twin day

Donderdag: Throwback day

Vrijdag: Spiritday (school colors)

Natuurlijk ben ik ook elke dag verkleed naar school geweest zoals jullie misschien wel gezien hebben op facebook. Heel vaak dacht ik oh ik zie er best wel vreemd uit maar dan kwam ik op school en hoefde ik me nergens meer onzeker over te voelen want er waren mensen die er nog 10 X ERGER uit zagen.. haha amerika doet alles graag big. Vrijdag was spiritday wat betekent dat je sport/schoolcolors draagt en in de sfeer komt voor de homecoming football game die de football game die avond speelt. Om 1 uur die dag was er een parade op school met alle representatives van de school clubs and sports voor homecoming king and queen. Dit is een wedstrijd voor senior waarin je gekroont kunt worden tot homecoming king and queen. Je kunt dit alleen worden als je in een school club of sport zit, en je moet er voor zorgen dat er zoveel mogelijk mensen op je stemmen. Die avond met de football game werden homecoming king and queen omgeroepen, jammer genoeg was het niet een vriendin van me die ook genomineerd was, maar het was een top avond, ook al heeft de football team verloren haha. Op heel veel scholen hebben ze ook altijd nog een homecoming dance de vrijdag avond, die was op mijn school ook wel alleen niemand gaat daar heen want het is boring. Dus daar zijn we niet heen geweest, maar ik wacht geduldig af voor next year april PROM!!! Heb er nu al zin in haha en iedereen is nu al bezig met plannen maken etc voor hun laatste prom want dat moet natuurlijk allemaal perfect.

31 oktober: HALLOWEEN.

31 oktober viel dit jaar op een donderdag en was 1 groot griezelig feest. Het weekend voor halloween waren er overal party's etc. maar daar ben ik niet heen geweest jammer genoeg. Wel heb ik die zondag voor het eerst mijn pumpkin gecarved! Ik heb een scream face in mijn pumpkin gesneden en ik vond het resultaat best wel goed gelukt haha. Voor een eerste keer was ik best trots op mezelf.

De donderdag heb ik halloween gevierd met 2 vriendinnen van me, Chandler and Alyssa. We waren verkleed als hello kitty nerds haha heel leuk! Eerst hebben we bij Chandler snoep uitgedeeld aan kleine kinderen en daarna gingen we zelf nog langs een paar huizen om wat snoep te halen wat we daarna aan haar kleine zusje hebben gegeven. Rond 8 uur wouden we naar een haunted house in de stad gaan maar eenmaal aangekomen daar was er een 2 uur lange rij, en wij hadden niet zoveel zin om 2 uur lang in de kou te wachten. Vond wel jammer dat we er niet heen zijn geweest maar ik betwijfel me of ik zo'n haunted house wel overleefd had.. als ik die verhalen hoor moest het dood eng zijn.. Maar ik heb een geweldige avond gehad met hun en heel veel lol dus mijn halloween geslaagd(: We hadden zelfs een griezel in de neighbourhood die achter onze auto aanrende en toen zaten we zelfs al te gillen. haha.

Verder heb ik het nog prima naar mijn zin! In de weekenden spreek ik veel af met vrienden en begin al een beetje mijn vaste vrienden te krijgen hier. En ik denk dat ik en mijn ouders volgend zomer druk krijgen met alle amerikanen die me op willen komen zoeken. lol.

Gisteravond ben ik naar de Twilight premier geweest en ik kan wel huilen dat dit de laatste film is van the twilight saga.. De film was geweldig en het einde was top en onverwacht! Na de film kwam ik mijn deense vriendin tegen die ook een exchange student is op mijn school en zij stelde mij en anneke voor aan haar vriendin van haar Exchange organisatie. Dus na een paar minuten met haar gepraat te hebben vraagt dat meisje dus jij bent de exchange student van holland? wijzend naar Anneke haha. Dus ik zei ehm nee dat ben ik, en haar mond viel open en ze wou het niet geloven omdat mijn engels te goed was voor een exchange student en ik had geen accent etc. Was wel leuk om te horen aangezien ik totaal niet het gevoel heb dat mijn engels zo goed is en als ik mijn vrienden hier in Amerika hoor praten, hoor ik toch wel duidelijk een accent bij mezelf. Maar blijkbaar anderen niet want begin het steeds vaker te horen dat ik mijn accent begin te verliezen(:

Sinds vandaag begint mijn thanksgiving holiday, dus ik ben nu 8 dagen vrij (: Lekkerrrrrrrr. Ik zal proberen na deze vakantie gelijk weer een blog te schrijven over wat ik met mijn vrije dagen heb gedaan en hoe ik mijn eerst Thanksgiving ( ook wel eet zoveel je kunt, zodat je dik word dagen. Zo zie ik het tenminste als ik de verhalen hoor) heb ervaren!

Heel veel liefs and hugs from America!

Miss you guys

ps. Ik heb al meer dan 1/4 van mijn jaar er op zitten over 1.5 maand ben ik al de helft. Gaat snel!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active