Shanna in the USA!

First month.

Haaaai :)

Daar ben ik weer met een blog over alweer mijn eerste maand in Amerika. Ik heb echt het gevoel dat ik hier nog maar een weekje ben ofzo zooooo snel gaat alles, maar het is alweer een maand geleden dat ik iedereen bye heb gezegd.. Ik wou ook al veel eerder een blog posten maar ik vergeet het steeds, sorry sorry sorry.

Allereerst zal ik maar beginnen met de hurricane Isaac. Nou ik heb het overleefd hoor. In eerste instantie zou de orkaan rechts op ons afkomen en zouden we in het oog zitten van de orkaan. Ik als nuchtere hollander was natuurlijk helemaal niet bang.... -.- oke ik freaked out wanneer ik het hoorde van de orkaan maar toen me werd verteld dat we bij een level 3 weg zouden gaan was ik wat meer gerust want het was maar een level 1. Maar we hadden geluk de orkaan veranderde van richting en ging richting New orleans, jammer voor hun beter voor ons :):):):) We hadden wel veel last van omweer en veel regen maar dat ben ik wel gewend met ons mooie klimaat in Nederland. We hebben wel een dagje vrij gekregen van school vanwege de orkaan omdat ze toen nog niet zeker wisten wat de orkaan ging doen kwa richting. Die dag ben ik met mijn hostdad Mike en hostsis Anneke naar het strand geweest waar de golfen echt super hoog waren echt heel gaaf om te zien! Ik had verwacht om wel veel surfers te zien met deze golfen maar die waren op een ander strand, omdat ze op het strand waar wij waren niet mochten surfen.. balen haha.

Tot nu toe heb ik het echt super naar mijn zin op de school en ontmoet ik elke dag weer nieuwe mensen. Iedereen is super enthousiast en ze vragen echt de gekste vragen haha. De voornaamste vragen zijn: Where is Holland? Are Holland and the Netherlands the same? Is Amsterdam in Holland? DO YOU SMOKE WEED?. Soms zijn er ook mensen die net doen alsof ze snappen wat Nederland is en waar het ligt maar als ik vraag waar het ligt zeggen ze jaa uuuh ergens in Europa haha. De mensen hier zeggen ook heel snel Love you hun en geven je al heel snel een knuffel. Daar moet ik nog heel erg wennen want dat ben ik niet echt gewend in Nederland dat je zomaar iedereen een knuffel geeft na 1 x gepraat te hebben. Ook ben ik nu druk aan het trainen met het girls soccer team van de school voor de try outs in Oktober. We hebben elke maandag en woensdag conditie training en op dinsdag en zaterdag trainen we met een paar meiden extra in een sportpark. Echt super leuk! En de meiden in het soccer team zijn heel gezellig en we hebben a lot of fun! :) De conditie trainingen zijn wel heel zwaar maar dat word vast wel beter ! Hoop ik.. haha

Ik heb de afgelopen 2 weken ook al mijn eerste bezoekjes aan de kerk gehad! Een hele beleving hier haha. Het is heel veel zingen en maar een half uurtje een preek van de dominee. Voor de meesten van jullie in Nederland wel weten is dit natuurlijk helemaal nieuw voor mij en ik wist dus eerst ook niet echt wat ik er hier in Amerika van moest denken en hoe het zou zijn. Zoals afgelopen zondag waren er gewoon christelijke motorbikers in de kerk haha dat zie je dus echt niet in Nederland. Ze kwamen gewoon binnenlopen met leren jacks en ze hadden echt een motorbikers uitstraling! En achterop hun leren jacks stond christian motorcyclis or something like that. Ik kan het me niet meer zo goed herrineren maar het was leuk om te zien!

Zondag ben ik met mijn hostzus Anneke en een vriendin Kristin naar Wonderworks geweest, ook wel het upsidedown house genoemd. Het is in panama city beach en een soort van fun house waar je allemaal leuke dingen kunt doen. En het gebouw staat ( zoals je wel uit de naam kunt opmaken) op zijn kop! Er was bijvoorbeeld een simulator van een rollercoaster en allemaal lachspiegels en spelletjes dat je kon doen. :)A lot of fun so!

Ook heb ik mijn eerste football game meegemaakt! Wauw.. wat een ervaring haha. De cheerleaders, de football spelers, het publiek, de marching band iedereen is super enthousiast en moedigd elkaar aan! Ook al begreep ik de regels totaal niet, het was het super leuk om te zien! Ik help de marching band ook met het in en uitladen van instrumenten in de vrachtwagen waardoor ik ook meekan naar elke far away football wedstrijd en in oktober gaan we een weekend naar Tampa met de hele marching band waar ze mogen spelen op een hele belangrijke football game! Omdat het zo ver weg is maken ze er een weekend van en we gaan ook een dag naar een adventure park, heb er nu al heel veel zin in :)

Ik heb nog niet echt last gehad van hele erge heimwee maar de afgelopen week had ik wel even mijn momentjes dat ik iedereen super erg miste in Nederland. Maar daar probeer ik me dan gelijk weer overheen te zetten want ik zie iedereen gewoon over 9 maandjes weer! Klinkt al weer een stuk korter dan 10 maandjes haha. Alles is hier wel super anders dan in Nederland, je krijgt bijvoorbeeld in restaurants refills. Dat betekent dat wanneer je glas drinken (bijna een liter maar goed) bijna leeg is, ze het gewoon gratis bijvullen?! Dat is toch wel wat beter dan die 2.50 euro die wij betalen voor een kleine cola en na een kwartier moeten we alweer een nieuwe bestellen.. En ze hebben hier echt de gekste fastfood restaurants. Dunkin donuts waar je alle soorten donuts kunt krijgen en wel 1000 verschillende hamburger tenten en my favorite TACO BELL! Een mexican fastfood restaurant. Heerlijk! En er zijn nog wel meer maar te veel om op te noemen.

Ik zal proberen vanaf nu wat meer te posten op mijn blog zodat ik jullie wat meer op de hoogte houd :) Voor de mensen die er interesse in hebben mijn Amerikaanse nummer is: +1 850 319 4430 en mijn skype name xshanna. Ik geloof dat ik het er al eens op gezet heb maar nog een x kan geen kwaad haha. Ik hoop niet dat ik iets vergeten ben te vertellen en de foto's volgen nog morgen of overmorgen denk ik :)

Heel veel hugs vanuit Amerika!

xx

Reacties

Reacties

Irene van Kammen

Leuk om te lezen, het klinkt goed! geniet ervan en veel plezier shanna! X

Geranda

Mooi Dat Je Het Leuk Hebt ..
Mis Je Wel ..
Morgen Mijn Eerste Streedance Les Bij VoorSelectie :)

josé

De meiden Dewi en Nicole willen je even groeten, en een knuffel geven, dus bij deze:
((((( Huggie)))))

Elske

Goed te horen dat je het naar de zin hebt!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active