Shanna in the USA!

Peprally/2footballgames/lockdown

Hello,

We zijn een dikke week verder na mijn laatste blog en er is weer heel wat te vertellen voor 1 week!

Vorige week vrijdag was er weer een football game, dit keer tussen de 2 scholen hier in de regio: Arnold high school (mijn school) en mosley high school! Rond 2 uur organiseerde de pep rally club een pep rally voor de football game. Dit betekent dat alle klassen naar de gymzaal gaan en dat ze allemaal spelletjes gaan doen etc om in de stemming te komen voor de game. Super leuk allemaal en er was ook een thema, iedereen moest namelijk met de game neon colors dragen :) Tijdens de game was er een speciale plek waar alle studenten met hun neon kleding konden staan om de football players aan te moedigen. En ik kan je vertellen dat aanmoedigen doen ze goed haha je kunt het vergelijken met de sfeerteams van soccer in Nederland!

Verder heb ik niet echt wat bijzonders gedaan in het weekend. Zaterdag avond met een birthday party van een vriendin van Anneke naar de movie theatre geweest en zondag maar wat lekker lui op de bank gelegen :)

Dinsdag was toch wel een dag dat wat anders verliep dan andere dagen. De eerste 4 lessen waren gewoon zoals het elke dag gaat. Maar met mijn 5e les ( 5th period) , history class moesten we allemaal heel snel naar onze lokalen lopen, gaan zitten en mochten we niet meer uit ons lokaal. Bleek dat alle leraren een melding hadden gekregen dat de school over ging op een lock down. Dit betekent dat alle klaslokalen op slot gingen, de school deuren op slot gingen en niemand in of uit een lokaal mocht. Op dat moment wisten wij niet wat er aan de hand was en een paar mensen in mijn klas dachten dat het een oefening was, maar zelfs onze leraar was bang en pakte zijn baseball knuppel voor de zekerheid uit de kast haha achteraf wel grappig maar op dat moment toch wel beangstigend. Na een half uur met trillende knieën, een hart die klopte in mijn keel en allemaal vraagtekens werden alle lokalen en deuren weer opengegooid en kregen we de melding dat de lock down voorbij was. THANK GOD. After that vertelde de leraar ons dat er vlakbij de school een man helemaal overstuur een kerk was uitgelopen en had geschreeuwd dat hij mensen gingen doden etc.. En de laatste keer dat hij was gezien was richting onze school, dus uit voorzorg deed de school een lock down. Maar gelukkig had de politie hem te pakken voordat hij bij de school was!

Gisteravond hadden we een away game van de football team in Pensacola. Rond 2 uur vertrokken we met de hele groep(band) richting penscola met 3 bussen waarvan de AC of niet of slecht werkte. Fail 1. Toen we rond 4 uur gingen stoppen at a mall om wat te eten kregen we te horen dat de truck met alle grote instrumenten stuk was en niet meer verder kon rijden. Fail 2. Doordat de AC(airco) niet goed werkte in de bus was er een jongen die overheat raakte en in de mall moeite had met ademen etc, dus allemaal EHBO mensen om hem heen en na een half uur was hij gelukkig weer helemaal opgelapt :) We vervolgden onze reis naar de high school met nog steeds 3 bussen waarvan de AC niet goed werkte.. hierdoor moesten we 1 keer stoppen omdat er bijna een jongen flauw zou vallen en andere mensen oververhit raakten. Aangekomen bij de game ging alles in eerste instantie prima en begon de band te spelen om de football team aan te moedigen etc. Tijdens het spelen ging het in eerst instantie ook allemaal prima totdat er een meisje flauwviel. Door de reis en de warmte etc kon ze het niet meer aan. Hierdoor raakten er meer meisjes in paniek en kregen een hypo of heel erg benauwd, dus aan het einde van de avond waren er ongeveer 3/4 ambulances op het terrein en 2 meisjes zijn afgevoerd naar het ziekenhuis.. 1 grote drama.. Maar ik heb al berichten gekregen dat het gelukkig weer goed met ze gaat en dat ze al weer veilig thuis zijn :)

Ik zal snel gaan want ik heb afgesproken met een vriendin en mijn hostsis. Dit was even snel een blog om jullie op de hoogte te brengen van alle gebeurtenissen de afgelopen week!

Lieeefs.