Shanna in the USA!

New york & First school day.

Helloo :)

Daar ben ik dan eindelijk met mijn eerste blog die ik schrijf vanuit the USA! Ik ben hier nu alweer bijna 2 weken en heb 2 geweldige dagen gehad in New York en nog een heerlijke week vakantie in Panama city beach.

8 augustus was het dan zover het grote afscheid. Mijn ouders, broer, 2 vriendinnen en 2 vrienden waren mee naar schiphol om afscheid te nemen. Het is natuurlijk super moeilijk om afscheid te nemen van je familie en vrienden maar je weet ook dat je iets geweldigds staat te gebeuren dus ik had bij het afscheid beetje een dubbel gevoel. Nadat er vele tranen waren gevloeid ( hé mem <3 love you haha ) liepen we dan eindelijk richting de douane het grote avontuur tegemoet.

8 uren later stonden we met onze koffers eindelijk op Amerikaanse grond en vertrokken we richting the big apple. Ik sliep samen met nog 3 andere meisjes op een hotel kamer en we hebben een super tijd gehad met een gezellig groep. De eerste dag zijn we naar Central park, macy's, Brooklyn, China town en on top of the rock geweest. On top of the rock was een gebouw van 70 verdiepingen waar we boven op stonden en een super mooi uitzicht hadden over heel New York. De 2e dag zijn we naar Statue of liberty, 9/11 memorial, Coney Island en Times square geweest. Times square was echt geweldig. Je ziet de meest geweldige figuren, zoals de naked cowboy, en al die lichtjes en billboards zijn echt super groot en fel van licht waardoor het lijkt alsof je er overdag loopt terwijl het gewoon 's avonds was.

Zaterdag was het dan zover. Mijn vliegtuig vertrok om 9:35 vanaf Newark airport richting Atlanta, Georgia. Hier moest ik vervolgens overstappen op het vliegtuig richting panama city airport. Alleen had ik de pech dat ik, in plaats van met de zelfde vliegmaatschappij doorvloog, met een andere vliegmaatschappij doorvloog. Dus ik moest mijn koffers en alles weer opnieuw inchecken waar ik gelukkig hulp bij kreeg want in mijn eentje was het niet gelukt, aangezien het e-tickets waren en ik niks van die automaten snapte waar ik moest inchecken..

Aangekomen op het vliegveld stond mijn gastgezin al te wachten met een poster waar op stond welcome to Florida Shanna en een bosje bloemen. :) Daarna gingen we gelijk door naar huis en die avond gingen we gezellig uit eten. Hun oma ( genaamd beppie ) en neefje uit Nederland waren er ook nog dus dat was al helemaal gezellig nog een paar Nederlanders erbij:) De dag na mijn aankomst gingen we met vrienden van mijn hostparents op de boot weg en hebben we dolfijnen gespot :) en een haai :( . De zee is hier echt helder blauw met witte stranden echt super mooi ! We zijn die dag ook wezen parasailen en daardoor hadden we een heel mooi uitzicht over panama city beach. De rest van de week zijn we wat wezen shoppen, bij het zwembad rond gehangen of gewoon op de bank want ik was nog heel moe van de vlucht en was lag 's avonds dus ook redelijk vroeg op bed.

Vandaag heb ik mijn eerste school dag gehad. Ik was heeeeeel zenuwachtig voor mijn eerste school dag en voor mijn gevoel ging het wel oke.. Mijn school begint om 7:30 en eindigd om 14:00 dus niet hele lange dagen en een les duur 45 minuten. Schoolvakken die ik heb zijn: Drama, US historie, physical science, personal fitness, spaans, algebra(wiskunde), Engels. Heel misschien dat ik met algebra nog een niveau omhoog ga maar dat moeten we nog even zien dat weet ik woensdag pas. Er waren veel mensen op school die heel leuk en gezellig tegen me deden en er waren ook een paar die naar me keken alsof ik van een andere planeet kwam maar goed die negeren we dan even. :) Er was ook steeds een jongen die tegen me schreeuwde WHATS UP HOLLANDDD?! als hij me tegen kwam haha. En hij wou ook al verhuizen naar Nederland toen hij hoorde dat de alcohol grens bij ons 16 jaar is. Verder heb ik al heel wat mensen leren kennen ook namens mijn gastzusje die me aan heel veel mensen voorstelt wat wel fijn is! De leraren zijn allemaal ook super aardig en heel begripvol als ik iets niet snap van wat ze vertellen.

Op school zal het de komende weken vast steeds beter gaan en zal ik er meer mijn plekje vinden. Ik probeer zo snel mogelijk weer wat van me te laten horen vanuit het warme, maar nu regenachtige, Florida ( het is hier nu namelijk regen/storm seizoen)

Heel veel kussies vanuit America.

Liefs

Reacties

Reacties

griet rinsma

Aaan je reisblog te lezen heb je het wel getroffen met je gastgezin en ook wel prettig dat je gastzusje zo wegwijs maakt.Lijkt me namelijk een hele stap om je staande te houden op zo'n immens grote school tussen allemaal vreemden..Ik weet zeker dat jou dit wel gaat lukken en dat je en supertijd tegemoet gaat met heel veel nieuwe indrukken..Have fun xxx

Roa

Topper !! Veel succes met school :D zal vast goed komen pop ;)

Pien

Hallo,

Het lijkt mij echt ook heel leuk om een jaar op een Highschool in Amerika te zitten! Mijn vraag is hoe de voorbereiding was,! Voor dat je naar Amerika ging bedoel ik! Gr. Pien

Shanna

Hee pien,

Wat leuk! Wanneer ben je van plan te gaan? De voorbereiding was heel veel werk maar echt de moeite waard en de organisatie helpt je ook heel goed bij wat je wel en niet moet meenemen en wat je wel en niet moet doen. Ik heb heel veel hulp gehad van de organisatie en dat scheelt wel heel veel werk gelukkig haha. xx

ilse.mail@hetnet.nl

Hee Shanna ik hoop dat je het daar naar je zin hebt hier is verder alles goed liefs je nichtje Ilse (ll')

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active